بچگی ما کجا و بچگی بچه‌های الان کجا….

April 10, 2009 at 11:16 am (Uncategorized)

بچه‌های الان رو با بچگی‌‌های خودم مقایسه می‌کنم بغضم میگیره.

اون موقع‌ها تمام دل خوشی‌ ما ” یه توپ دو لایه فوتبال بود و چند تا بچه محل” بعضی‌ وقت‌ها هم “تیله بازی‌” ، ” تشتک بازی ‌”، “خر پلیس” و ” دریب تو گل”. توی خونه هم دلمون خوش بود به یه تلویزیون ۱۴ اینچ سیاه سفید که گاهی یه چیزایی نشون می داد !

دور ور عصر که میشد تند تند میرفتم پیش مادرم، که همیشه تو آشپزخونه گوشه حیاط بود، ازش ساعت می پرسیدم. طفلی ساعت مچی نداشت، من هم بلد نبودم از رو ساعت دیواری ساعت رو بخونم، به همین خاطر جای عقربه ها رو روی صفحه ساعت از حفظ می‌کردم و به مادرم می‌گفتم اونم بهم میگفت ساعت چنده.

از ساعت چهارونیم میرفتم جلو تلویزیون منتظر میشدم تا سرود جمهوری اسلامی و قرآن تموم بشه و من برنامه کودک ببینم. آخ که چقدر دلم واسه اون آرم برنامه کودک تنگ شده، وقتی اون بچه میومد رو صفحه تلویزیون، منم دستم رو میگرفتم پشتم و از این وره اتاق میرفتم اون وره اتاق با دهنم آهنگ شو میزدم ” بگ بگ بگ بگ بگ…”. البته گاهی هم قطع شدن برق عیش کوچیک ما رو بهم میزد و مجبور بودیم ۲ ساعت زیر نور چراغ گازی سماغ بمکیم.

یاد اون روزها بخیر…   با تمام سختی ها و مشکلاتش…  جنگ و جنس کوپنی…..   اتوبوس های 2 طبقه و بلیط 5 زاری……

cartooon

2 Comments

  1. حامد said,

    ai gofti
    mano yade koochikiam andakhti
    ey val
    kheili khoob un roozaro tozih dadi
    damet garm
    man 26 salame
    to ham hamintor?

  2. Amir said,

    ترکیدم بخدا!!!

Leave a Reply

