فردا تولد 34 سالگی‌ام است، چقدر دیگر از عمرم باقی است…؟

November 9, 2010 at 7:54 pm (Uncategorized)

فردا 19 آبان است،33 سال قبل در چنین روزی پای به این کره خاکی نهادم و امروز که به پشت سر می نگرم، تنها گرد و غباری از تاختن بر جاده تعجیل را می‌بینم.  همه عمر دویدم تا برسم، امروز می بینم که رسیدنی در کار نیست، هر چه هست رفتن است و باقی آرزوست.

 چندی است تصمیم گرفتم دیگر به مقصد نیاندیشم و تنها از خرامیدن در جاده پر فراز و نشیب زندگی لذت برم.

تصمیم دارم به جای گلاویز شدن با موانع زندگی، آنها را کنار بزنم و به آرامی گذران زندگی کنم.

تصمیم دارم بیشتر بخندم و کمتر ترش کنم. دیگران دوست بدارم و محبت کنم. عشق بورزم و عاشق باشم.  شاید بپرسی در این قرن آهن و دود، عاشق چه چیزی می‌تواند بود.

باور کن می‌توان عاشق بود.  عاشق شب، عاشق کوه، عاشق گل و شمعدانی های ته باغچه، عاشق خنده های معصومانه کودک همسایه، عاشق مهر مادر، نگاه‌های خسته پدر، عاشق هر چه که پاکی و یک رنگی است. عاشق تو و همه کسانی که دوستم دارند.

 بی عشق، نه هست‌های ما چونان که بایداند و نه بایدها. بی عشق زندگی بی معنا است.

تصمیم دارم بیشتر بخواب ام و بیشتر بخوانم. بخندم و بخندانم.

نمی دانم که آخرین برگ این دفتر کی خواهد رسید. نگران رسیدنش نیستم، نگران غفلت‌ام غفلت از داشته‌هایم که ممکن است فردا نباشند: پدرم، مادرم، عشق ام، دوستانم، تو و همه کسانی که بهترین دارایی ام هستید.

کاش همه اینها باشند تا روزی که این دفتر به ورق آخر رسد.

18 Comments

  1. 34.... said,

    tavallodet mobarak! man ham chandvaghte 34 saale shodam, saale 55 🙂
    man amma negaranam, moldatie digeh nemitoonam lezzati az zendegi bebaram, chon negarane ayande-am, az inke tanha besham, az inke azizio az dast bedam,az inke khodam beramo oonai ke mano doost darano ghamgino tanha konam, man modtie ke dige mesle gozashte , sobha waghti paa misham, dige ba shenidane chahchahe parandehaa ehsase asheghaneh behem dast nemdie! ehsas mikonam too ye sarashibi kheili tondi gharar gereftam, ke ba sorat daram miram paain, va ba in Soraate ziad, Say mikonam Harchi betoonam too in sarashibi jam konam, Amma hamash negarane oon Lahzeye Akharam, waghti be Paaine in Shibe Tond beresam!!
    Wasat hameye chizaye khoobo arezoo mikonam, elahi ke pedaro madaret wa oonaii ke doosteshoon dario doostet daran hamishe bahat bashan! manam delam mikhad ta zamani ke man zendeam inaaro dar kenaram dashteh basham!

  2. saeed said,

    متن قشنگی بود و در عین حال عین واقعیت.من هم تازگی ها به همین نتیجه رسیدم. ما چیزهایی داریم که از هرچیز باارزشترند ولی نمی تونیم ازشون لذت ببریم

  3. saeed said,

    راستی تولدت مبارک امیدوارم همیشه شاد و سرافراز باشی

  4. رامتين said,

    tavalodet mobarak .

  5. Ali said,

    پیشاپیش تبریک میگم و بهترین آرزو ها رو برات دارم

  6. arista said,

    Happy Birthday!

  7. harray said,

    من و تو چه قدر شبیه همیم .دقیقا حف دلم را گفته ای .من هم دقیفا مثل شما فکر میکنم.بیشتر بنویس چرا که خیلی ها اینجور فکر نمی کنند .خوشحال میشم ایمیل تان را داشته باشم.

    اصغر هارای

  8. Mehran said,

    zende bashi aziz jan… zendegi hamine … mohemtarin movaffagiat ensane behtari boodane… bagieye kara hamash bihoodas..

  9. amir said,

    چقدر جالب. من هم فردا سی و چهار سالم تمام میشود. من و شما دقیقا در یک روز به دنیا اومدیم.
    تولدت مبارک
    و امیدوارم شاد و تندرست باشی

    امیر سینا

  10. arash said,

    سلام
    تولدت را پیشاپسش تبریک می گویم .
    وبلاگت را به علاقه مندی هایم افزودم امیدارم که بیشتر بنویسی

  11. kimia said,

    سلام و تولدت هزاران بار مبارک.چه زیبا نوشتی.این همون دیدگاهیه که آرامش رو به زندگی هدیه می کنه و الان می فهمیم که چگونه است که اون زن ومرد روستای دور افتاده از بعضی ثروتمندان احساس آرامش و خوشبختی بیشتری دارند……موفق باشی.

  12. alireza said,

    سلام . آنچه نوشتی روزها و ماهها و سالها به آن اندیشیده ام. درد دلت حرف دلم بود. و گریستم .از اینکه که در این دنیا کسانی هستند که چنین بیاندیشند خرسندم.. شاد و سرزنده باشی و دلخوش به خوشیهایت. راستی من هم 34 ساله ام . بیست و هشتم تولدمه.

  13. mehdi said,

    che jaleb baad az 28 sal zendegi be laakhare be ye ki bar khordam ke too hamoon roozi ke man be donya oomadam bedonya oomade va nazaresh ba man yeki tavalodet mobarak

  14. Sanam said,

    Mobarak bashe. ghashang bood o az del bar amadeh bood ke bar del neshast.

  15. amirreza said,

    چه جالب من هم ۳۴ سلام هستش. من هم تازگیها به نتایجی شبیه این حرفها رسیدم. نه مقصدی هست و نه باید و نبایدی و غیر این تلاش در به زنجیر کشیدن باد. هرچه هست در همین لحظه هست باید این لحظه را دید و از بازی وکرشمه‌های وجود لذت برد. بعضی‌ وقتها لازمه که کسی‌ اینها رو باز بیادم بیاره.

    راستی‌ تولدت مبارک.

  16. behrang said,

    tavaladoet mobarak ,omidvaram ba hamin ehsase zibaee ke dari khoda hameye in zibaeeha ro ke khasti behet bede va to ro ba oona hefz kone ….

  17. yashar said,

    kheyli ziba bood.shayad zendagi an jashni nabashe ke ma intezar darim,amma bayad say konim ta mitawanim ziba beraghsim wa ba shadio khande yade khoda wa ziyafate zendagi ra tajlil konim.
    Aghaze awwali rooz az bagheye omrat ra tabrik migam.

    arezuye ghorobe ghamhayat wa toolooe shadihayat.age momkene email khod ra be in email mail kon.

    yashar sweden

Leave a Reply

